dinsdag 22 maart 2016

Lichten gedimd, full surround geluid en een zaal helemaal voor mij alleen.

Je hoort het al, ik heb een japanse cinema bezocht.
De popcorn daar komt in 3 vormen: met suiker, met kaas (?!) of met caramel.
De caramel is to die for (en ik ben geen caramelfan... 😮)

Er zijn zelfs enkele engelstalige films om uit te kiezen. Dat weerhield me er echter niet van een japanstalige film te kiezen (ondertiteling nt inbegrepen).
Ik had verwacht me steendood te vervelen. Maar niets bleek minder waar. Ik moest zelfs enkele tranen wegpinken.

Dit bewijst wat mij betreft weermaals de kracht van non verbale communicatie en vooral de relativiteit van het gesproken woord... Emoties hebben toch iets heerlijk universeels!

Had niet verwacht dit te verkondigen, maar op zulke wijze een film kijken is wat mij betreft zelfs een aanrader! Ik heb er echt van genoten.

Verder bezocht ik een soort pretpark in een japans arcade gamers jasje. Vreemde attracties, fuifmuziek, grijpmachines die je op een kermis tegen zou komen, 3d in al zijn vormen en vreselijke lange wachttijden... Het hoogtepunt was een rollercoaster die regelmatig stopte voor een scherm waar je zombies moest afknallen. Uiteraard met scores en highscores op het einde. Ik behaalde net niet legend rank (toch een beetje trots 😆)


Het 'hoogtepunt' van de dag echter was een wel zeer hoog reuzenrad. 115m om precies te zijn. Aangezien ik hoogtevrees heb, moest ik hier absoluut in (met wat ademoefeningen viel dat zelfs.. reuze mee 😆) het resultaat mocht er zijn.


Heel dit dagje op 1 eiland, Odaiba, vlakbij Tokyo.

Ik sloot de namiddag af met een snelle blik op booking.com. Ditmaal met oog op een hostel om sociaal contact en opportuniteiten op te zoeken!

Eenmaal op zo een hostel aangekomen kwam ik al tijdens het eten van een zeer lekker lokaal gerecht, spaghetti arrabiata, in contact met Nicole. Zij heeft me een paar prachtige tips voor morgen meegegeven...

Tipje van de sluier - gaming avant la lettre en ... hentai. (Niet googelen....

..ik had je gewaarschuwd)

Dus zeker komen piepen morgen voor meer updates!

Als afsluiter - reclame in een japanse cinema!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten